Årsmöte onsdagen den 29 mars kl 17.00 på Tunisiens ambassad

Ambassaden bjuder på förfriskningar och ambassadör

Fatma Omrani Chargui  berättar om

Du är välkommen till det stadgeenliga årsmötet som i år äger rum på Tunisiens ambassad, Narvavägen 32 i Stockholm, onsdagen den 29 mars kl 17.00.  Närmaste T-banestation är Karlaplan.  Du får gärna ta med en gäst. Av praktiska skäl vill vi få en föranmälan med ditt och ev. gästs namn senast fredagen den 24 mars till  info@fransklararforeningen.com. Dit kan du också skicka en ev. motion se pkt 10 nedan, senast den 10 mars.

I fönstret Dokument här på hemsidan hittar du dagordning och dokument till det formella årsmötet.  Efter mötet bjuder ambassaden på förfriskningar och vi får lyssna till ambassadör Fatma Omrani Chargui berättar om Tunisie d’hier et d’aujourd’hui, nouvelles perspectives pour une francophonie partagée.

Som närvarande medlem på årsmötet får du också ett exemplar av Fanny Härgestams debutbok Det här är vår tid, fyra tunisiska kvinnors berättelser om tiden efter revolutionen.

Boken utkom i augusti 2014 och nominerades samma år till Stora Journalistpriset. Fanny Härgestam har arbetat som journalist vid Sveriges Radio och SVT och fick för sin bok 2015 års francofonipris. Läs mera om boken på