Campus France

Välkommen till Campus France Sveriges nyhetsbrev om studier i Frankrike! Campus France Sverige informerar om studier och hjälper studenter att hitta rätt utbildning och förbereda vistelsen i Frankrike!

Parcours Sup ersätter APB (Admission-postbac). Webbplatsen Parcours Sup öppnar den 15 januari 2018 för anmälan till första året på högskolor och universitet i Frankrike.

Mer information om ansökan till franska lärosäten via webbplatsen Campus France.

På torsdag 30 november kl. 11:00-13:00 kan du träffa Campus France Sverige på Studenthuset på Stockholms universitet och ställa frågor om studier i Frankrike!

Campus France Sverige har tagit fram en karta över utbytesavtal/dubbeldiplom mellan franska och svenska lärosäten. Kartan är sökbar och ger information om utbytesprogram, och även mer specifik information om vilken typ av utbyte det gäller (Erasmus, dubbeldiplom …) liksom praktisk information om lärosätena.

Med kartan visas olika möjligheter till mobilitet tack vare utbytesprogram och dubbeldiplom mellan Frankrike eller i Sverige!  Du hittar kartan på webbplatsen för Institut français de Suède.

CampusArt – ansökan öppen!
Ansök till utbildningar på avancerad nivå inom konst, arkitektur, design vid franska lärosäten online via Campus Art. Sista dag för att ansöka: 28 februari 2018. På CampusArt finns utöver ansökningsportalen information om utbildningar vid franska lärosäten inom konst- och arkitektur på olika nivåer.

Sciences Po Paris- School of Management and Innovation (SMI) och Handelshögskolan i Stockholm (SSE) inleder tillsammans ett samarbete med ett Masterprogram i Ekonomi, Business och Management.

Handelshögskolan i Stockholm har sedan tidigare ett utbyte med Sciences Po Paris-School of International Affairs.

France Alumni Sverige
Håll kontakten med Frankrike bli medlem i France Alumni i Sverige. France Alumni Suède är del av ett internationellt nätverk med 121 600 medlemmar.
Medlemskapet är kostnadsfritt.Our mailing address is:
stockholm@campusfrance.org
Campus France Sverige