Fransk film: Fröken Omöjlig

Gratis i Malmö, annars rabatt

Fröken Omöjlig är en prisbelönad fransk film som nominerats till en Kristallbjörn på Berlinalen 2016, till bästa barnfilm på Cinekid 2016 och som vann EFA Young Audience Award 2016. Filmen har svensk premiär den 22 mars 2017 och kommer att visas på många platser runt om i Sverige.

Som medlem i Fransklärarföreningen kan du se filmen tillsammans med dina elever till reducerats pris. Om du ser filmen tillsammans med dina elever går du gratis och vi subventionerar elevernas biljetter med 50 kr/st.  I Malmö är det t.o.m. gratis Läs mer

För gratisvisning i Malmö ser vidare http://buff.se/filmer/froken-omojlig/  och  skolbio@malmo.se. För att på andra platser och vid andra tillfällen se filmen till reducerat pris gör du gör så här: gå och se filmen på biograf och tid som passar er bäst. Sedan skannar du biljetterna och skickar in dem till info@fransklararforeningen.com så ersätter vi dig för utlägget.

Trailer till filmen https://www.youtube.com/watch?v=I_WyvYmOYEA

Spelschema, uppdateras löpande

Göteborg/Jonsered  http://www.gotabio.se/index.php/98-froeken-omoejlig

Stockholm/Hägersten http://tellusbio.nu/besoka-tellus  14 maj kl 17.00

Stockholm/Zita  http://zita.se/     Datum ännu ej fastställda

Norrköping  http://cnema.se  1 , 2 8, och 9 april

Luleå http://www.folketsbiolulea.se/program.html  Datum ej fastställda

Skolor kan också köpa DVD:er och/eller se filmen online från FilmCentrums VOD-plattform. Vi säljer filmen institutionella rättigheter, dvs för visningar i skolan. Klicka här för mer information: https://filmcentrum.se/film?uuid=a1652e73-9cc2-41ac-bd53-baac9fa44196 . En handledning för skolbruk kommer att vara klar i början av april.

För frågor och beställning av DVD eller VOD kontakta Nils-Thomas Andersson: nilsthomas@filmcentrum.se