Träffa Lilian Thuram i samband med lanseringen av hans nya bok.

Lilian Thuram besöker Sverige för femte gången i höst i samband med lanseringen av den svenska utgåvan av hans seriealbum Notre histoire i oktober. Tisdagen den 18 oktober kl 13 – 15  föreläser han på Stockholms universitet. Vi har reserverat 20 åhörarplatser för våra medlemmar och deras gymnasieelever. Föreläsning och diskussion på franska, lämpliga förkunskaper är nivå 4. Om du är intresserad, anmäl dig till snarast till francoise.sule@adm.franskaskolan.se

För ett år sedan utkom Mina svarta stjärnor, den svenska utgåvan av hans bok Mes étoiles noires. Boken utges av Vaktel förlag, ISBN 978-91-982 180-2-2 och kan beställas i bokhandeln eller på Vaktel förlag, Box 3 027, 630 03 Eskilstuna, tel nr 0733 73 33 61 eller 016 12 15 27. Boken är på 270 sidor, kostar 210 kr, klassuppsättning om 33 ex kostar 2 000 kr. Frakt 75 kr för enstaka exemplar, fritt för klassuppsättning  En lärarhandledning kan laddas ned gratis från www.vaktelforlag.se. Om du köper en klassuppsättning kan du rekvirera en gratis CD-skiva från Fransklärarföreningen med inläst fransk och svensk text av bl.a. Lilian Thuram och Björn Ranelid.

Boken är lämplig för högstadie- och gymnasieelever. Till hjälp finns en lärarhandledning på svenska att ladda ner från Vaktels hemsida. SO. Den är ett utmärkt förslag till ett ämnesövergripande projekt då den franska versionen ”Mes étoiles noires” kan beställas med inläst material.