Le jour du prof de français – Jeudi 25 novembre 2021 à 18 heures

Le jour du prof de français

Jeudi 25 novembre 2021 à 18 heures

Dans les locaux de Franska Skolan et en distanciel

Fransklärarföreningen et l’Institut Français de Suède

Covid 19 et après ? Nouvelles perspectives pour les enseignants et les élèves

Présentation de Meryl Maussire :

Nouvelles possibilités avec la classe inversée

Discussion :

Quels sont les fondamentaux du métier d’enseignant que la crise aura permis par contraste de révéler ?

Quels nouveaux apprentissages technologiques et méthodologiques ?

19 :00 Mingel Franska Skolan « Après le Covid » nous voulons nous rencontrer !! »

Dans les locaux de Franska Skolan

Det var alldeles för länge sedan vi sågs!

Vi på Franska Skolan vill, tillsammans med Franska institutet och Fransklärarföreningen, bjuda in dig till ett gemytligt mingel med kollegor från hela Sverige.

Vi vill gärna dela med oss av vår vision och hur vi försöker inspirera och motivera våra elever när grammatiken är snårig och vägen känns lång. Du får även träffa några av våra före detta elever som kan berätta hur de har använt språket i livet efter examen. Förhoppningsvis kan några gamla elever tänka sig att träffa din klass en kort stund i framtiden på plats eller distans och dela med sig av sina erfarenheter och fördelarna av ha lärt sig franskan.

Naturligtvis kommer vi att bjuda på ost och vin, men också ett antal överraskningar!

Med förhoppning att detta skall bli en upplyftande tradition i novembermörkret, varmt välkommen!

OSA senast måndag 22 november

Frågor: info@fransklararforeningen.com